אודות

עמותת "אפשר" רואה חשיבות רבה ביצירת מאגר של ידע מקצועי באמצעות הפקת פרסומים וקיום כנסים העוסקים בעבודה חינוכית-סוציאלית, כדי לגבשם לתורה מובנית ומוסדרת והפצתם בקרב העוסקים במלאכה – אקדמיה, עובדי שטח ומעצבי מדיניות.

רשימת הפרסומים:

  • כתב עת שפיט "מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית"
  • הביטאון "אפשר – לעובד החינוכי-סוציאלי"
  • הביטאון "הכל על אלכוהול"
  • ספרים ומחקרים

מאז הקמתה, פועלת עמותת "אפשר" לפתח ולבסס את המעמד המקצועי והציבורי של העובדים החינוכיים-סוציאליים, כדי לשפר את השירותים הניתנים לרווחתם של ילדים ובני נוער במצבי סיכון במסגרות חוץ-ביתיות ובקהילה.

עיסוק זה הנמצא בתהליך התהוות למקצוע, שואב את הידע שלו הן מספרות תיאורטית – עיונית ומחקרית – מתחומי הטיפול, החינוך והחברה, והן מתיעוד העשייה וביסוס של כלי הערכה והמשגה – תוצר ניסיונם המקצועי של העובדים בשטח.

כנסים ושולחנות דיון

כלי נוסף המשמש לגיבוש הידע והפצתו הינו מסורת של שולחנות דיון, ימי עיון וכנסים בנושאי פעילות העמותה ובתחומים הנמצאים על סדר יומה החברתי של העשייה הקשורה בילדים ונוער במצבי סיכון. ימי עיון אלו מהווים במה והזדמנות לחשיפה משולבת של תיאוריה ומחקר עדכניים על ידי אנשי אקדמיה, הצגת תוכניות ומיזמים על ידי עובדי השדה, ודיונים בהם שותפים בכירים ומנהלים, אנשי ציבור ומעצבי דעת קהל. ימי העיון תועדו והתפרסמו בעבר בחוברות שולחנות דיון ובשנים האחרונות מתפרסמים גיליונות ייחודיים של כתב העת מפגש בנושאי הכנסים.

כנסים בין-לאומיים

לאורך השנים מתקיימים כנסים בין-לאומיים שהם פרי שיתופי פעולה של עמותת "אפשר" עם ארגונים בין-לאומיים העוסקים בעבודה חינוכית-סוציאלית ובפנימיות ומסגרות חוץ-ביתיות (FICE – הארגון הבין-לאומי של פנימיות והשמות חוץ-ביתיות ו- AIEJI – האגודה הבין-לאומית לעובדים חינוכיים-סוציאליים).

צרו קשר

דילוג לתוכן